de blog

Ik was al lang een verwoed bloglezer, zo lang dat ik me eigenlijk niet kan herinneren met welke blog het ooit begonnen is.
Misschien was het wel de eigenwijze tuin, die zit er in ieder geval al lang tussen.

Zo halfweg mijn hogere studies moet die interesse in ecologie en natuur langzaam beginnen groeien zijn.  Misschien omdat ik de natuur miste in die grootstad, of was het door de paar uurtjes ecologie die we kregen van die bezielde docent? geen idee. Maar door invloed van alle informatie die ik plots te pakken kreeg door blogs, natuurpunt en het internet op zich explodeerde die interesse zich, gevoed door de tuinen waar ik mocht naast wonen.

Daarnaast heb ik ook veel blogs op mijn lijstje staan die over architectuur, interieur en design gaan.  Boompjes, huisjes, maar ook koetjes en kalfjes. Blogs omdat ze leuk geschreven zijn, grappig of gewoon interessant zijn.

Ik had er al dikwijls eens over gedacht om er ook eentje op te starten, maar ach…. ook zoveel redenen om het niet te doen.
– Zou ik dat wel volhouden? ik heb als ik ’s avonds thuiskom of in het weekend echt geen zin om weer achter die pc te kruipen.  Ja, ik beken, lezen doe ik overdag stiekem tussendoor als ik eventjes vastzit.

En dat moet toch veel werk zijn, niet alleen wat fotookes trekken maar er ook effectief iets mee doen.
een blog met drie posts en daarna niets meer, trekt ook op niets.
– En heb ik ook wel iets te vertellen dat een ander interesseert? En kan ik dat dan ook nog op een leuke manier doen zodat het ook voor een vreemde vlot leest?

En toen kwam er een nieuw duwtje door het nieuwe project: Het huis met de tuin dat ik kocht.  Niet de uitgestrekte tuin, waar ik van droom, maar iets wat haalbaar was voor het budget en waar ook iets van te maken moet zijn.
En tenslotte gaf de buikberger mij onder de appelboom dat laatste duwtje dat ik nodig had.

Hopelijk breng ik er ook iets van terecht.

Oo en ik maak ook schrijffouten, ’t is maar dat je t weet.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

9 reacties op de blog

  1. onderdeappelboom zegt:

    Geweldig Hoow! (of hoe moet ik je hier noemen?). Als ik nu nog maar wist hoe ik in mijn blogroll aanpassingen moet doen, dan zwierde ik je direct bij mijn favorieten (ondanks die schrijffouten ;-)). Amuseer je maar met de blog. Ik ben er zeker van dat hier graag gelezen en geschreven zal worden!

  2. onderdeappelboom zegt:

    Ah, PS: de post had vertraging; het boek is vandaag maar op de bus geraakt…

  3. Vraag mij niet hoe iets aan te passen, ik dwaal hier ook al rond als een debiel kindje in den Colruyt.
    Waarom blijft er in google reader bv staan: “titel onbekend”??

  4. dieter zegt:

    ik denk dat iedereen ooit uitkomt of begonnen is bij de eigenwijze tuin, zeker als je ooit eens ‘ecologie’ en ‘tuin’ gegoogelt hebt. Ik toch ook alvast.

  5. bart zegt:

    Ah, ’t is Hoow. Tof!
    ps: ik ben zot van de kleur van die voordeur 😀

  6. hehe die voordeur: “you like it or you hate it” maar ze laat niemand onberoerd..

    Ik hou er wel van. Dat retro groen past bij het huis.
    De rest van het schrijnwerk zet ik wel nog eens in het wit ipv dat bruin, zal ook authentieker tonen.

    Heel vroeger had men alleen verf en waren ramen meestal wit, toen kwamen er oliën op de markt in het bruin en door het onderhoudsgemak ging iedereen alles bruin oliën.
    Nu zijn er weer betere verven beschikbaar en zie je verschillende kleuren.
    Maar ik zit in een witte periode, ik zou alles wit schilderen wat ik tegen kom.

  7. Lotte zegt:

    Grappig ik maak net dezelfde bedenkingen over het beginnen van een blog als jij. Ik ben ook begonnen met de blogwereld met de Eigenwijze Tuin staat zelfs in mijn enige feed en op t werk in men boekmarks. Voor de foto’s en info. Eerst nog het nodige ivm met ons huis en dan de blog… het zal er van komen 🙂

  8. bart zegt:

    Lotte, ik zal het zeggen aan uwen baas! 🙂

    • Lotte zegt:

      wel mene baas zou het weten als ie de mails leest van de stad 🙂 Ze hebben me ooit een vraag gesteld wat zijn uw drie werk gerelateerde site en niet gerelateerd, den uwe stond bij de tweede op nummer 1, als dat gene ego boost is 🙂 En heel ’t stad weet het nu 🙂

Geef een reactie

