weet je wat ik zie…

Ik zou na een druk weekeind wel eens de zondagavond in een luie zetel durven omvallen voor een avondje “sitting on that couch watching mind-numbing, spirit-crushing series”.

Tot ik deze zondag vanuit mn ooghoeken iets zag bewegen naast me, “een vlieg ofzo“, dacht ik, maar tot mn schrik zag ik deze onverlaat op neuslengte van mij passeren over de luie zetel.

Het beestje was zeker 3cm lang en kon behoorlijk vlug lopen op zijn zes pootjes ondervond ik.
Hij (of zij) wou zich ook niet laten fotograferen op een witte tegel, hij liep vliegensvlug naar een zwarte ondergrond en het glas dat ik vlug uit de kast toverde was ook niet bepaald het ideale voor een duidelijke foto.
Maar misschien is er toch iemand die deze rustverstoorder determineren?

Het gaat dus om de stinkende kortschildkever

stinkend kortschild
stinkend kortschild

Oh, uit veiligheidsoverwegingen heb ik deze ongenode gast trouwens verbannen naar het gazon.
Buiten mogen de kriebelbeestjes kriebelen wat ze willen, binnen ben ik er iets minder zot van.

En hier zie je ook goed hoe versleten mijn schaakbord living vloer wel is.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op weet je wat ik zie…

  1. Lotte zegt:

    Was het zijn naam waardig? “stinkende” korstschildkever

  2. Op wikipedia: “Bij verstoring wordt een dreighouding aangenomen; de kaken worden open gesperd, de tasters steken recht vooruit en de staart wordt als net zoals een schorpioen naar voren gekromd. Indien de predator niet onder de indruk is, wordt een stinkende, melkwitte vloeistof afgescheiden waaraan de naam te danken is”

    Maar dit exemplaar beperkte zich toch tot heel snel wegrennen.

Geef een reactie

