lief klein konijntje en andere stekelige beestjes

Toen ik gisteren thuis kwam van het werk bleek het nog een heel mooie warme nazomer dag te zijn.
Het dagelijkse inspectie rondje in de tuin, waarin ik merkte dat heel wat struiken (waaronder de rododendron) weer beginnen bloeien, werd dan al vlug verlengd met een metertje paplaurieren snoeien.
Nu en dan een metertje, zo raken we er ook wel.
Tegen dat ik dan eten gemaakt had en dat op mijn gemak voor de tv zat te verorberen begon het al te schemeren, de dagen korten nu vlug.
En ja ik woon alleen dus ik mag slechte gewoonten hebben.  Zooals de deur van het wc laten open staan, eten voor de tv en mijn strijk ongegeneerd laten staan tot er niets meer in mijn kast hangt.  dat mag allemaal.  Laat het alleen even weten als je langskomt, dan doe ik die deur toe en zet ik mijn strijk uit het zicht.

Opeens hoorde ik piepen alsof er iemand passeert met een slecht geoliede fiets die al niet meer gebruikt was sinds 1914 en toen ik buiten keek zag ik poespoes door het gras stuiven, richting straat.

Daar MOEST iets aan de hand zijn.
Het slaatje werd aan de kant gezet en ik vond poespoes terug tussen de struiken aan de voorkant van het huis.
En er moest nog iets zitten waarop hij jaagde want ik hoorde ook geluid IN die struiken.
een vogel? een egeltje? wat kon dat zijn?  ik hoorde het ook snuiven.

Een konijntje bijgot! het kleinste en schattigste wild konijntje ooit.
Tijd om foto’s te nemen was er niet want konijntje was niet echt op zijn gemak en ik verkoos toch om poespoes maar mee te nemen naar binnen voor er gewonden vielen.

Maar het was er eentje als op deze foto: KLIK
Konijntjes zijn leuk!

Zonder kat in huis en tuin zou ik waarschijnlijk toch meer andere beestje zien rondom me, maar ja, poespoes hoort er nu eenmaal bij. (En ’s nachts slaap hij toch binnen)

Een tijdje voordien had ik een andere leuke ontmoeting. Ik was net verhuist en mn zetel stond nog naast de voordeur
Je valt met de voordeur in huis bij mij, rechtstreeks de living is.
Het was al laat, zowat nacht en opeens hoor ik krabben aan de voordeur
Ik had een mierenlokdoosje moeten zetten net buiten de deur omdat ik opeens met een invasie aan “mieren met vlerken” zat.
Ik hoorde dus krabben en schuiven met dat doosje.

Verschietachtig, echt waar. Ik zweer dat mijn haar zowat recht stond.
Dat moest bijna een of ander beest zijn.
Dan maar de moed verzameld en op alles voorbereid de deur opengezwierd.

Om daar te vinden: Een egeltje!
Het beest was zowat even hard geschrokken van mij als ik van hem.
En dat kan verdorie nog hard lopen ook, je zou het hen niet toegeven als je ze zo ziet wriemelen.
Nooit meer terug gezien sindsdien, maar er komt tegen de winter zeker nog een hoek met taken en bladeren voor eventueel aanwezige egeltjes.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op lief klein konijntje en andere stekelige beestjes

  1. Lotte zegt:

    Heerlijk eh op den buiten wonen 😉

  2. Pingback: strontje en slakje | huis met tuin

Geef een reactie

