ik heb een kast gekocht

Verhuizen, herschikken van spullen, veel wegsmijten, alles in dozen doen.
Maar er bleven een aantal kasten achter en het resultaat is dat ik nog wat kasten tekort heb in huis.  veel spullen staan nog in dozen op zolder.

Ik ben verleden weekend dan maar eens de ecoshop gaan afschuimen.
Ecoshop is een soort kringwinkel, alleen groter en meestal ook wel wat meer kans op een mooie ontdekking.
Er staan ook strontdure stukken waar je een kasteel voor moet hebben om het meubel een plaats te geven.

Maar ik kan daar dus echt van genieten van mooie meubels.
Ik hou echt van meubels, zowel van nieuwe stukken als van oude stukken.  Als ik iets nieuws of oud nieuws heb waar ik zot van ben kan ik daar blijven van genieten.  ik ben er bijna verliefd op.

Een van mn pronkstukken is een kast die ik bij mn ouders uit het tuinhuis haalde,  ze verklaarden me zot, tot ze de kast opgekuist in de keuken zagen staan.

Zo was er ook de oude slaapkamer van mijn oom, de kleerkast en het bed zeiden mij niet veel.
Maar er was een kastje met een spiegel op. En eens die spiegel eraf was…
Amaai zo’n pareltje.

kijk zelf:

Ik zit nog altijd de kast te bewonderen als ik tv kijk.
Flashy tv eh? gekregen van mn ouders toen de oude lompe gekregen bak stuk ging, net toen ik mn huis gekocht had.  Ik schaam me bijna om hier te tonen dat er zo’n flashy stuk staat.

De muur erachter is nog in behandeling, die zou het pronkstuk van de living moeten worden.  ik twijfel nog tussen een speciaal behangpapiertje of verf.
Ook al die kabels moeten uiteindelijk propertjes weggemoffeld worden en de digibox zou ik onder de kast willen hangen.
Maar de kast blijft mooi.

En dit is de kast die ik kocht:

Toch wel de volle tien euro.
Nog eens in de boenwas zetten zodat ze weer kan schitteren.
Ach en ook hier nog een kabel op de grond, zucht er zijn er al zoveel verdwenen maar we zijn er nog niet helemaal.

Ik had ’s morgens een droom van een kast gezien voor in mn keuken, toen is ze ’s middags wou gaan kopen was ze verdwenen, spijtige zaak.

Bij mn ouders staat er boven nog een prachtige donkergroene, oude kast boven, ik zaag al jaren om die kast, die zij verwaarlozen te mogen hebben, ik wil ze wit schilderen.
Ooit was er een misschien, toen een neen absoluut niet.  Nu zou er toch opeens weer een kans inzitten.
We blijven lobbyen.

En ge weet het nu, uw oude kasten zijn niet meer veilig.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op ik heb een kast gekocht

  1. boerenerf zegt:

    Heel mooi tv-kastje. Met een paar beugeltjes kun je heel gemakkelijk die digibox onder de kast plakken (wel een beetje plek laten voor ventilatie). ‘k Zou zeggen, bij een volgende date lok je het manspersoon mee naar je huis en net als hij denkt sjans te hebben duw je hem een boormachine in de hand en zet je hem aan het werk, lol!

  2. Eef zegt:

    Door de combinatie met je TV vind ik het geheel een moderne uitstraling hebben.

    (ik heb ook een tijd gedacht dat je een manspersoon was *oops*)

  3. huismettuin zegt:

    Meisje dus, maar wel mans genoeg om zelf een beugeltje aan mn kast te vijzen.
    Dat moet wel nog net lukken.

    (ik maak misschien een lijstje met net iets moeilijkere klusjes die ik dan die aangespoelde manspersoon in handen kan geven.)

  4. hilda zegt:

    je kan ook altijd een date met een bouwvakker proberen scoren 🙂

  5. Pingback: gaatjes vullen en kasten | huis met tuin

Geef een reactie

