’t stinkkot – de ondergang

Weet je nog de immo foto’s van hoe het er heel int begin uit zag?

de koer

de koer

nu zie ik dit als ik mijn achterdeur open doe:
tromgeroffel: TTTRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR TADAAAaa:

Zeg nu zelf; wat een verademing, ik wordt er instant gelukkig van, zelfs nu gewoon door de foto’s te herbekijken.
(ja de serre staat nog vol dingen die een andere bestemming moeten krijgen en er moet ook nog een stuk vloer uit tegen het voorjaar)

Maar dit lelijke kot:

is nu dit:

en ik kan het huis en de achterdeur zien als ik door het poortje binnenkom:
links het bijgebouw waar drie kotjes en een zolder inzitten en een garage achterstaat, dus er blijft nog meer dan genoeg deftige koterij over.

moehaaa, ikke blij.
gisteren nog al de klimop van tussen de overblijvende kotmuur en de tuinmuur weggehaald en nog wat orde geschept in het puin.

Wordt vervolgd, maar de meest ingrijpende stap was deze toch wel.
Op naar meer groen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

11 reacties op ’t stinkkot – de ondergang

  1. hilda zegt:

    whaw, afbreken wat lelijk is, daar gaat niks boven!
    ga je de terrastegels laten liggen, of moeten die er op termijn ook aan geloven?

  2. waar het kot stond komt groen en in de serre gaat er ook vloer uit.
    Ik ben nog aan het twijfelen om een rij tegels weg te nemen achter de serre om die betonplaten muur te laten begroeien. Maar voorlopig blijft de rest wel nog liggen.
    tenzij ik opeens nog op de ingeving kom om hier en daar een rechthoek vrij te maken, we zullen zien.

    Op termijn moet de serre naar de andere kant van het huis waar de garage nu staat, maar wordt afgebroken en komt aan deze kant een carport en de voordeur, ipv de achterdeur.
    Achterkant en voorkant worden dan gewisseld (ik woon op een hoek)
    Maar dat zal nog niet voor direct zijn.

  3. hilda zegt:

    wow, grootse plannen! k hoop dat je op veel helpende handen mag rekenen

  4. bart zegt:

    is dat een veelvraat, daar op die tweede foto? 🙂

  5. Dat is mijn veelvraat ja, Poespoes is altijd in mijn buurt als ik buiten ben.
    Hij loopt altijd in de weg als ik foto’s wil nemen maar staat er zelf niet graag op, als ik met dat fototoestel staat te zwaaien draait hij zowat altijd zn hoofd weg of laat hij zn oogleden half zakken zodat hij er uit ziet als een mopperige humeurige oude zeurkat.
    mottige poespoes

  6. Buikberg zegt:

    Jammer dat je het breekwerk niet zelf mee hebt kunnen doen, dat geeft altijd zo’n energieboost (toch als je nadien afgemat in bad kan of zo ;-).

  7. Ewel, Dat vond ik eigenlijk ook. Ge moet daar zelf ook serieus wat zweet in gestoken hebben om er echt voldoening van te hebben.
    Gisteren dan ook geregeld dat ik de resterende muren en vloeren zelf afwerk. (met wat hulp van de papa die met zijn remorque moet rijden)
    Om de beerput af te pikeren kan ik dan weer rekenen op de professionele familiesteun.

  8. Eef zegt:

    Koterijen afbreken is leuk want je hebt instant resultaat. Kijk er naar uit om volgend jaar een foto van het groene hoekje te zien.

    Wat mij wel intrigeert, is die hoge muur met metalen zijkant …

  9. AnneTanne zegt:

    En heb je ook nog leuke ontdekkingen gedaan in dat ‘stinkkot’?
    Wij zien toen we ons huis kochten ook meteen begonnen met de koterijen af te breken… en het vloertje dat we in het kippenhok ontdekten, dat ligt nu in onze keuken en in ’t halletje (je weet wel, van die oude terracotta plavuizen…)

  10. Onder de wc vloer lag ook nog een cement-tegel maar die gaat toch ook weg. Er zijn maar een paar tegeltjes en ze zijn beschadigd door de cement van de volgende laag tegels.
    Verder ontdekt dat het kot vroeger lager moet geweest zijn en dat het dan later opgetrokken is. Zal vroeger een konijnenhok geweest zijn ofzo.
    Er zat een keramische verluchtingsgat mee ingemetst, dat stuk ga ik wel aan de kant houden.
    En verder zat er nog een vieze kobbenjager tussen de afgebroken muur en de tuinmuur.
    Niets echt spectaculairs dus, tenzij ik dit weekend nog een schat onder de vloer vind.

  11. Pingback: poespoes | huis met tuin

Geef een reactie

