poespoes en zn buit

Het enige wat poespoes ooit mee naar huis bracht van zn omzwervingen was een dood musje, maar dat had hij eerder gevonden dan gevangen.  Het beestje leek al een tijdje dood en helemaal verdroogd.

De buren waren blij dat ze een dode rat vonden in hun ruwbouw die door een kat onthoofd leek, maar ik beweerde dat dat waarschijnlijk wel van een van de andere katten uit de buurt zou zijn.

Vrijdagavond kwam ik thuis en poespoes zat onder de struiken langs de garage, kwam eventje op mij toegelopen en keerde direct terug.  Iets anders was interessanter dan ik die thuis kwam?
De veelvraat was verdorie een muis aan het opeten!!!  Op-Eten zeg ik je.
Het heeft nog een paar uur geduurd eer ik hem binnen geroepen heb.

Zondag met de mama en de papa gaan wandelen in heuvelland.  mooi weer, veel volk, prachtige streek.
Toen ik tegen de avond thuis kwam was ie weer met iets aan het spelen in het gras.  een lichtbruin muisje en het leefde nog!  ik ging het net redden toen ik zag dat het beestje zn achterlijfje achter zich aan sleepte.
Het watje in mij kreeg weer een toeval.

En ik ben naar binnen gegaan, de kat achtergelaten met zn vangst waar hij nog een hele tijd mee gespeeld heeft.
Moest ik dat arme muisje nu uit zn lijden verlost hebben?

Na wat opzoekingswerk ging het trouwens hoogst waarschijnlijk om een rosse woelmuis
En nu maar hopen dat hij geen vogels gaat vangen ook.
Of zoals die wildebeesten bij mn ouders, daar liggen er wel wekelijks onderdelen, ingewanden of organen al dan niet te determineren op het terras of op de deurdorpel.
Ik wil geen losse vogelpootjes vinden! Echt niet!!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op poespoes en zn buit

  1. Schoon beestje.
    Maar inderdaad, katten zijn jagers. Wij dachten ook dat onze huiskatten er nooit gingen in slagen om een prooi te vangen. Dat was dus een kleine misrekening van ons. Aangezien de katten via een kattenluik binnen en buiten kunnen wanneer ze willen en aangezien we voorlopig beneden slapen is madam boerenerf al eens midden in de nacht wakker geworden met een nog half levend vogeltje op het bed. We were not amused.
    Nu het kouder wordt zijn ze wel minder geneigd buiten te gaan. Wat hun kansen op nieuwe prooi natuurlijk doet afnemen. een belletje rond de hals helpt naar het schijnt ook niet.

  2. Lotte zegt:

    oh ik wou net zeggen een belletje kan veel leed verzachten.
    Zal dan eerder psychologisch zijn dat belletje.

    Ik denk dat vele uwe poespoes willen lenen als die zo goed is in woelmuizen vangen 🙂

  3. Eef zegt:

    Leuk stukje! En het in dubio staan over het helpen naar de volgende wereld of toch maar de kat haar instinct laten volgen, herkenbaar.

  4. Pingback: tuinrust en huisnoest | huis met tuin

Geef een reactie

