gaatjes vullen en kasten

Hoewel er buiten wel nog wat werk ligt te wachten moet er binnen ook gearbeit worden. Ideaal weekend dus daarvoor.  Zowat alles moet nog geschilderd worden: plafonds, muren, deuren en ramen en zelfs de bloemetjes op de badkamertegels.

Een mens zou bijgot niet weten waar eerst te beginnen.  Maar het zou dus de keuken worden, die zag er het slechtst uit, en misschien meteen maar eens het plafond in de eetruimte meenemen.
Volledig onderschat dus.  Ik ben al drie dagen bezig met plafonds afwassen, gaatjes vullen, nog meer gaatjes vullen, weer afwrijven en met een derde laag plaaster gaten proberen vlak te krijgen.  gaatjes vullen is wel leuk, het afwrijven wat minder.  Maar ik ben een perfectionist, t moet in orde zijn eh.
Ik heb dan ook gisteren beslist dat ik dit weekend niet meer aan schilderen toe zou komen.  Vier dagen klaar zetten, amaai.  gelukkig is dat altijd het grootste werk.  Ik kijk er dan ook enorm naar uit om te gaan schilderen.

Maar voor ik daar iets van kan tonen hadden jullie nog een paar fotoo’tjes te goed van oude kasten waar ik gek op ben.

Dit is er eentje die ik vond in het tuinhuis van mn ouders, vol bloempotten en rommel.
Het zou de brood en boter-kast geweest zijn van een overgrootmoeder van mij.
Ik was van plan om het verven, maar eens afgewassen vond ik de patine zo ook wel mooi.  Voorlopig dus ongeschilderd.  Ik heb nog nooit eerder een ander kastje gezien met zo’n model, zo hoog op pootjes, net die hoogte.
Het doet een beetje vreemd aan en toch klopt het wel.
een blijvertje:

mooie foto’s nemen in huis bleek heel moeilijk, het licht in de eetruimte aan de achterkant valt niet meer mooi binnen in dit jaargetijde en het was zo al wat afwachten op een klaar ogenblik.  Geen perfecte foto’s, we moeten het hier maar mee doen.

Kast nummer twee is eentje waar ik al jaaaren op begoest was en jaaren heb om gezaagd bij mn moeder.  De kast stond ergens boven in een rommelkamer vol rommel en ik wist zeker dat ik dit pracht exemplaar een mooiere plaats kon geven.
Eerst mocht ik ze hebben, toen wou moeder ze zelf houden om in de keuken te zetten en dan mocht ik ze opeens wel weer hebben.  Zo vlug mogelijk verhuis dus voor er weer van gedacht werd veranderd.

Mn ouders kregen de kast ergens in het begin dat ze getrouwd waren van iemand die zn inboedel kwijt moest toen hij naar het rusthuis ging.  Toen was ze nog bruin, mn ouders hebben ze groen geschilderd.   Een groen dat destijds wel meer werd gebruikt voor meubels.  vreemd.

En nu gaat ze een witte toekomst tegemoet nadat ik ook nog even een plankje vervang dat vol houtworm zit.

Je ziet ook nog een stuk gele tafel, ook nog een doorn in mn oog.  Ik twijfel nog tussen schilderen of volledig vervangen.

Voila en aangezien we hier nog niet genoeg water gezien hebben ga ik nu zwemmen en deze namiddag nog de laatste hand leggen aan het gaatjes vullen en opwrijven.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op gaatjes vullen en kasten

  1. Lotte zegt:

    Aha de kast is terecht! Een witte toekomst wil dat zeggen dat je ze nog wit gaat schilderen? Mijn Oma heeft dezelfde kast staan in haar garage met een iets blauwerige schijn 🙂

  2. boerenerf zegt:

    Goh, wat een geduld heb jij om dat zo voor te bereiden. Niks voor mij!
    Mooie kastjes trouwens, vooral het groene. Zo één wil ik ook voor in de keuken.

  3. willem zegt:

    aaah … in mijn kindertijd hadden we identiek dezelfde kast in de keuken (“kast 2”). Het ganse keukenmeubilair was overigens in dat soort groen. (onze ouders dateren wellicht uit dezelfde periode ?) Geen idee waar die nu naar toe is, jaren geleden plaats gemaakt voor een ‘modern’ ding in witte formica.

    w

  4. Ha blijkbaar is het geen zo’n uniek stuk. Maar dat heeft niet, de kast heeft wat mij betreft duizend keer meer charme dan zo’n modern wit formica ding.
    Ik ga ze inderdaad wit of misschien licht blauw schilderen, de huidige verflaag is echt versleten.

  5. Thea zegt:

    Prachtige kast, die groene.

    En als hij wit gemaakt word, is het vaste en zeker een juweeltje!

  6. Pingback: tuinrust en huisnoest | huis met tuin

  7. Pingback: tuin kasten | Geef een reactie Reactie annuleren | huis-decoratie.com

Geef een reactie

