De schreeuw en de stilte

Blijkbaar is het verplicht, dus daar gaan we:

Als ik sneeuw zie, moet ik onwillekeurig altijd eens denken aan deze eerste regels van het gedicht “schreeuwlandschap” van Jotie ’t Hooft:

Het schreeuwt: grote vlokken gehuil
vallen aardewaarts, bedekken daken
en de nakende dag, dag

Afgelopen weekend lag het al wit, niet zo erg als nu.
In de week ben ik echter nooit thuis als het licht is, toch niet in deze periode van het jaar.
Sneeuw doet mij ook wandelen, als ik sneeuw zie moet ik naar buiten.

Zondag morgen ben ik dan ook te voet om brood en groenten geweest.
Volledig langs de binnenstraten, geen mens tegen gekomen.
En stil, oorverdovend stil, vrede en een echt vakantiegevoel.
De route loopt over een heuvelkam en ik heb zowel links als rechts een magnifiek uitzicht.
Fototoestel natuurlijk vergeten.

5 km zegt google maps mij later, heen en terug dus 10km gewandeld.
Dat ging even in de benen zitten, maar zalig dat dat is.
Ik zou het zo weer doen.
Ik mis wel een hond op zo’n momenten, als je wandelt hoort er een hond naast je te lopen.


de tuin met het eerste laagje sneeuw

 


de tuin vanuit mijn helikopter.

Als ik zoals Hilda, de structuur bestudeer, vindt ik die best in orde zo.
Enkel dat padje werkt nog een beetje op mn zenuwen, dat moet nog iets strakker wat mij betreft.  En de haag naast de straat moet nog wat hoger om wat meer privacy te hebben.

Zo zie je ook dat de tuin eigenlijk niet zo groot is, toch niet zoals die halve natuurgebieden die je bij sommige bloggers ziet.
Maar ik ben best tevreden met mijn lapje. ’t is namelijk mijn lapje.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op De schreeuw en de stilte

  1. ’t is een schoon lapke 😉

  2. Lotte zegt:

    sjiiieeeeek! hopelijk ligt de sneeuw er van’t weekend nog anders moet ik eens tussen ons archief gaan bladeren

  3. buikberg zegt:

    Soms, heel soms zouden we ook blij zijn met een lapke in plaats van een half natuurgebied ;-). Mooie beschrijving van het genieten!

  4. hilda zegt:

    handig hé, zo’n laagje sneeuw, niks geen kleuren en bladvormen die van de aandacht afleiden. Paadje zou ik ook anders willen, als ik u was, en wellicht ook een hogere haag aan de straatkant, tenzij je nog een lapje achteraan hebt verstopt, waar je een beetje bescherming hebt tegen de opdringerige blikken van passanten.

Geef een reactie

