dagelijkse worstelingen en een zon die harten doen opspringen.

Pfff ik was net begonnen met een kort postje te schrijven bij een foto met de heerlijk zon die we afgelopen zondag hadden en die zo mooi binnenviel in huis.

Ik ging er misschien ook nog bijvertellen dat ik net bij het groenten snijden een flink stuk van mn nagel en een stuk vinger gesneden had met een gloednieuw koksmes.
Er zat toen nog een pleister rond en ik had nog niet echt durven kijken.

De kat was ook net weer binnen, ik was aan het denken dat ik de afwas zou laten staan (als ik een halve vinger kwijt ben, mag dat) en ik zou na dit berichtje mijn in de zetel laten zakken voor een tv avond met een stukje cake en een tas thee om daarna vroeg te gaan slapen.
Na een lastige dag op het werk mag dat ook!
Architectje spelen is alles behalve hele dagen mooie tekeningetjes en leuke ontwerpjes maken.  Het is best hard zwoegen, de cijfertjes dansten voor mn ogen toen ik naar huis ging vanavond.

Waar was ik, ja, de kat was net binnen, en stond ergens te miauwen in de living.  even wat aandacht geven.
snuf snuf…  ‘verdorie jij stinkt zeg!’
kat met lang haar, het zou niet de eerste keer zijn dat ik ietsje onfris uit zn vacht knip.
Maar O jee, o jee.  str*nt aan de poten.  letterlijk!

Al eens een kat proberen te wassen?
heel plezant! ik kan het u verzekeren.
Dus iets later stond ik mijn badkamer te dweilen.
en liep ik rond te snuffelen en te speuren in de living of er nog schade was.
en toen toch maar aan die afwas begonnen, daar wordt ik rustig van en ik kan eigenlijk toch niet goed tegen rommel.
Maar shit zeg die vinger doet zeer, dat water piekt en nu begint het ook zowat te kloppen, gelukkig was er niet echt veel bloed.  straks toch eens kijken.
Ik had ook al prei fijn gesneden en gewassen om morgen te stoven, veel te klein gesneden natuurlijk, het lijkt nu meer op soepprei ipv stoof prei.  Ma soit beter zo dan weer knarsende prei die niet genoeg gewassen is.
En toen ston ik opeens buiten kattenbakken te verversen en uit te scheppen.
Ik heb een reserve die ik vul voor noodgevallen (geen tijd om de vuile direct uit te scheppen)

Met een kat die ooit eens gruis in het urinekanaal had en een volledige avond en nacht door merg en been gilde van de pijn bij elke beweging die hij maakte, ben je wel wat op je hoede voor plas frequenties, hoewel ik kattenbak gebruik wel ontmoedig, toch liever buiten.
Maar als hij meer dan normaal naar de bak gaat, ga ik om een zak dure en speciale kattenbrokken die blijkbaar steeds wel alles onder controle houden.

en toen was ik dus nog midden in die afwas en ook aan het worstelen met die prei die overal bleef aan kleven.  en ondertussen toch nog maar een zoveelste keer mijn handen gaan wassen.
En die natte pleister piekt!

diepe zucht!

Maar ik eigenlijk meer dan een uur geleden wou tonen was dit:

De voordeur wagewijd open, lekker frisse lucht door het huis en een zon die bijna even diep binnen valt als het huis diep is.

voila en nu ga ik de pleister vervangen, die thee zetten en de cake aansnijden.
* en er gaan fouten in deze chaotische tekst staan, maar ik lees hem niet over* neh!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op dagelijkse worstelingen en een zon die harten doen opspringen.

  1. onderdeappelboom zegt:

    Schone zon! En de rest, ahum, raakt ook wel vergeten zeker? 🙂 Misschien toch maar je vinger eens bekijken…

  2. Lotte zegt:

    is uw toetsenbord een beetje properkes gebleven? 🙂

  3. AnneTanne zegt:

    Mooie zon…
    Dat is het heerlijke aan een winterzonneke… dat die door het hele huis danst!

    Al naar je vinger gekeken?

  4. t valt best mee hoor die vinger, dank je
    een stuk nagel weg, maar de schade aan het vlees eronder is vrij oppervlakkig.
    Zal nog een tijdje vervelend zijn tot die nagel weer ver genoeg terug gegroeid is.
    Feit dat de nagel te kort is, is pijnlijker dan de wonde zelf.

    tip: Als je groenten snijdt moet je dus je vingers intrekken.

  5. Mooi, het zonnetje! Ge hebt zo van die dagen hé dat alles fout loopt.

Geef een reactie

