moestuinplannen en andere zaaielingskes

In het begin schreef ik nog over het “stinkkot” dat sneuvelde.
Nog even het verloop in foto’s:

Het kot voor afbraak

’t is weg: adem, licht en ruimte.

Dan nog heel wat werk om de fundering en de onderliggende beerput weg te krijgen.
Gestopt door de winter heeft het er lang bijgelegen als een oorlogstafereel.

 

Dan heel vroeg dit jaar ging het opeens weer wat vooruit, de resterende fundering werd uitgehaald, de beerput werd ingeklopt, afgescheven en gedempt.

Het compostvat werd al eens opengevoerd.
En tenslotte werden er verleden week 4 aanhangwagens propere aarde aangevoerd.  En begint het nu toch echt op een moestuin te gelijken.
Er is zelfs al een aanzet voor een plannetje.

 

Maar ik ben nog druk bezig aan het lezen in het handboek ecologisch tuinieren van VELT.
780 pagina’s wijsheid over moestuinieren.

Twee weken geleden zaaide ik al ijsbergsla en paprika’s op de vensterbank.
Die eerste slaatjes staan nu al in de serre in volle grond.
Verder zaaide ik dit weekend, zonnebloemen, reukerwten, meer paprika, veel kerstomaten, meloen, vingerhoedskruid, stokrozen, rabarber en stinkertjes.
En er zit nog heel veel in mn zaaddoos die nog moet gezaaid worden, druk druk druk.

Ik plante ook 9 aalbessen, een kruisbes, 2 frambozen, een paar bramen een zwarte bes, echinacea’s en wat vaste planten die ik niet kon laten liggen in de Duitse goedkope supermarktketens.

Nog wat minder goed nieuws:
Ik vond deze sukkelaar in mn garage.

Poespoes zn naam was haas.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op moestuinplannen en andere zaaielingskes

  1. Goed gewerkt!
    En arm konijntje.

    En dan durft madam boerenerf klagen als ons katten een dode muis op haar bed droppen….

  2. Eef zegt:

    Ik ben toch niet de enige die zich laat verleiden door die Duitse keten. 😉

  3. haha, al blij dat ik de enige niet ben.
    Maar ik hou dat een beetje in de gaten, zo nu en dan zitten er wel eens interessante dingen tussen.
    Misschien mindere kwaliteit, maar der zal altijd wel iets groeien zeker.

  4. Gert zegt:

    Amai 9 Aalbessenstruiken! Je hebt toch een grote kelder om al die emmers Aalbessengelei te stockeren? 😉

  5. ’t was een pakketje van de gemeente. 5 struikjes voor 5 euro.
    Maar ze hebben precies wat mistelt. De wortels zaten vast in 1 kluit aarde, maar het waren wel degelijk meerdere planten.

    Maar ik eet dat wel heel graag en de vogels moeten toch ook wat hebben eh ^^
    en neen een kelder is er niet

  6. Pingback: huis met tuin

Geef een reactie

