vijvers en verlangens

Tegen mijn iets knorrige oom toevallig laten vallen dat ik op zoek was naar oude “bakwagen”, een nieuwe leek me weer net iets te duur naar mijn gedacht om nu aan te kopen.
Zeker als je net een betonpaaltje geschaafd heb met de auto, verf en ijzer kan verdorie duur uitvallen.
Maar opeens stond knorrige oom hiermee aan de deur.
Gevonden op een verlaten terrein, de poten terug vastgelast, een dikke laag beton uitgekapt, de band geplakt en geschilderd.


Cool eh.

En vooral heel nodig voor wat ik gedachten had met de vijver.
Dit was “before” zoals de vijver de winter uitgekomen was.
De tegels en steentjes van errond waren al van voor de winter weg, maar zo aanlokkelijk ziet/zag het er nog steeds niet uit.

Ik haalde mn centen boven voor een nieuwe vijverpomp, een langer stuk darm en wat pvc buizen.
Alles geïnstalleerd en het teveel aan aarde voor de moestuin (9 kruiwagens) rondom de vijver gekiept.

zo!  Geen spectaculaire resultaten maar het was wel een heel karwei.
Nog steeds blote aarde, maar nu nog wat gras en bloemen zaaien en dit zal er al heel wat beter gaan uitzien.

Ik stuurde een mede-tuinster een overschot zaadjes op en kreeg prompt een ware schat aan zaadjes terug!  Echt fantastisch.  Vooral naar de scabiosa kijk ik verlangend uit.

Daags daarna zat dit op de bus.
Gratis zaadjes van de provincie West-Vlaanderen.  Mijn voorheen kale, vergiftigde straatbermen zullen dit jaar zoemen en bloeien

De weg naar iets, het werk eraan en het uitkijken en verlangen naar is soms interessanter en boeiender dan het resultaat zelf.

Zo ook de zomer die al belovend in de lentelucht hangt.
Ik werd deze morgen om kwart na zes al wakker van een zingende merel.
En ook deze koolmezen tussen de zwellende botten van de pruimenbomen laten zich luidop horen dezer dagen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op vijvers en verlangens

  1. AnneTanne zegt:

    Een heerlijk geschreven stukje… Ik heb genoten!

  2. hilda zegt:

    wel cool zo’n handige oom. hier heb ik ook een kruiwagen staan met lekke band (noot, nooit iets uitlenen aan je buren…), maar het ziet er niet naar uit dat die snel gerepareerd zal raken.
    ‘k ben ook curieus naar de veranderingen die er nog rond de vijver zullen gebeuren, ’t ziet er alvast beter uit dan ervoor.

  3. Denk dat ik ga beginnen met gewoon gras te zaaien op die strook.
    Ik ben niet echt iemand die grote plannen in een keer maakt voor de tuin en dan een container vol planten in een keer plant.
    Dat groeit hier een beetje organisch, nu en dan iets, oftewel iedere keer ik een tuincentra passeer zit er opeens wel ietsje in de koffer.
    ’t Zou jammer zijn moest ik opeens geen plaats meer hebben voor mn veroveringen.
    Blijvend work in progress dus.

  4. buikberg zegt:

    Ziet er veelbelovend uit!

Geef een reactie

