moestuin en serre update.

oef zucht
Hier zijn we weer eens met een update.
Het ontbreekt me soms een beetje aan energie en als er energie is, dan heb ik altijd wel iets dringenders te doen dan achter mn pc te kruipen.
In de tuin rommelen tot het donker wordt bijvoorbeeld.

De moestuin ziet er ondertussen niet slecht uit al zeg ik het zelf.

van links voor naar rechts achter:
– rode biet die nog moet uitgedund worden
– uitjes die het prima doen
– ijsbergsla
op rij 2
– pompoen die in zn pot opeens precies begon te rotten bij het steeltje en wat geel uit sloeg, maar lijkt er toch door te komen door eigenlijk te vroeg buiten te zetten. Het blijft een serieus zorgenkindje.
En ik die dacht dat pompoenen gemakkelijk waren.
– bloemenmengeling
– 4 broccolies, ik zat even zonder draad binnen handbereik en zo werd het stuk gordijnis een experiment om de kat af te weren.
Bleek een ideale plaats om onder te liggen slapen, idee afgevoerd.
Op rij 3
– zorgen pompoen 2
– de aangevoerde grond bleek vol koolzaad te zitten, is op een vakje voorlopig blijven staan, komen waarschijnlijk nog bonen op.
– nog braak, moet ik nog pluksla op zaaien.
rij 4
– een mix van sjalotjes, grof bieslook en stinkertjes.
– 4 aardappelen die wat te dicht opeen staan, maar we zien wel wat het geeft.
– fijngeharkte aarde met zand gemengd, voor mijn huisgenoot die niet altijd graaft waar ik dat zou willen.

en tenslotte helemaal rechts op een rijtje, sluimererwten die het prima doen, groeien dat ze wikkelen.

Oja, er was even een aanzet van een plan en een bestudering van vruchtenwisseling, maar tenslotte is alles op goed geluk en goed kwam het uit op zn plaats terecht gekomen. Volgende keer misschien beter.

Afwerken van de muur en proper wegwerken van de gasflessen zal waarschijnlijk eens een werkje worden voor na de zomer of voor volgend jaar.

Op de achtergrond zie je tegen de gevel 2 betonnen waspalen klaarliggen.
Een draaimolen wil ik niet midden op de koer en voor lijnen wou ik niet zo’n lelijke groene metaal met plastiek paal.
Gelukkig zijn er mensen die hun mooie oude betonpalen kwijt willen.

En voor die waspaal (ik zal er maar eentje kunnen gebruiken) heeft de papa al een aantal tegels komen wegschijven en ben ik al druk bezig geweest met mortel, stabilisee, bakstenen en steenpuin uit et graven.
Zondag moest ik de boel de boel laten zijn, de rug een beetje overdaan door wat te vlug te willen doorwerken.

Tuurlijk is dat gat te groot, voor 1 zo’n paal. Maar daar komt wat groen rond eh.
Wat ooit een betonnen koer was, moet ooit een groene oase worden.
Ik heb met krijt al nog een paar stukken afgetekend die er waarschijnlijk uit gaan. Maar ik wil het stukje per stukje aanpakken, zeker zijn dat ik geen spijt krijg van bepaalde delen.

het stukje links op de foto moet nog terug in dallen komen, daar zat ooit het beerput deksel.

Op de achtergrond achter al de rommel in de serre:
2 reusachtige kroppen ijsbergsla, die moeten nog wijken voor 2 meloenplantjes.
4 tomaten planten
4 kerstomaatenplantjes, van 3 verschilende soorten
3 paprika’s
2 chilipepers
en nog wat sla.

Ik ga waarschijnlijk half de straat eten kunnen geven.

Ik heb trouwens nog een mooi aantal plantjes op overschot maar raak ze aan de straatstenen niet meer kwijt, zelfs een “gratis” op kapaza gaf bitter weinig resultaat.
En planten wegsmijten is zo’n zonde.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op moestuin en serre update.

  1. “groeien dat ze wikkelen” da’s een uitdrukking die ik niet ken
    Toch al heel wat werk verzet, met stukjes en beetjes kom je er wel!

  2. “wikkelen”
    niet van het AN: iets omwikkelen of omhullen.
    Maar van het West Vlaamse “wikkelen”: bewegen, schommelen, schokken, schudden, slingeren, waggelen, wankelen, wiebelen, wiegelen, wiegen of zwaaien.

    Of zoals een handvol wormpjes: dat “wikkelt” ook.

  3. Wat een werk weer verzet. Niet te verwonderen dat je soms geen energie hebt om nog te bloggen. Maar we blijven komen lezen hoor.

Geef een reactie

