verf en plaaster

Ik moet hier heel heel erg dringend weer eens wat werk maken van verse blogberichtjes.
Druk gehad, verlof gehad wat natuurlijk nog veel drukker was en daarna was het weer druk.

En soms ook gewoon moe, ’s avonds nog die pc aansteken zit er soms gewoon niet meer in na al 8 uur of meer achter zo’n scherm.
En veel bloggen tijdens de werkuren proberen we toch te vermijden, dat kan ook niet echt de bedoeling zijn. Mijn hoofd zit soms wel vol verhalen maar het raakt niet altijd hier.

Maar we gaan weer eens een efforke doen.
Ik heb het een hele tijd volgehouden om elk weekend wat foto’s te nemen in de tuin om zo alles wat te documenteren, maar dat is ook flink verwaterd de laatste maanden.
Maar toch zeker genoeg beeldmateriaal om aan te tonen waarom ik het zo druk had.

Ik had ooit een schouw die er zo uitzag: P1010699

Lelijk (met al een aangebracht experimentje rechts onder)

Ik had ook een plafond dat er zo uitzag:

P1011094

Nu ziet het er zo uit:

P1011109

De muren zijn nog mokka op die foto. Die zien er ondertussen zo uit:

poeder wit, met 1 accentmuur, waar het bestaande papier vroeger al moest wijken voor vochtproblemen.
P1011137

En nee ik kan niet twee keer dezelfde foto nemen, het is nogal zoeken naar een hoek zonder al te veel rommel of zonder dat het stof bovenop de meubels al teveel opvalt.
Aan dat kabelnest achter de tv moet ik ook ooit eens iets doen.

Van de schouw ben ik super tevreden. Van dichter bij ziet het er gekaleid uit.
Ik zou zelfs de handleiding durven meegeven voor mensen die ook met ouderwets metselwerk in huis zitten dat ze niet willen uitbreken en goedkoop een beetje willen moderniseren.
Met gewone plaaster maakte ik een papje. Ik had nog een restje liggen om gyproc mee af te werken, voordeel was dat dat spul lang verwerkbaar bleef, maar het moet lukken met alk soort fijnplamuur.
Een papje maken dat zo een beetje de consistentie heeft van verf, niet te dik dus.  En dan met een brede borstel inwrijven maar.
Eerst wou ik de plaaster te dik maken en meteen een dikke laag geven Maar het is handiger en mooier om een aantal dunnere lagen aan te brengen.

eerst ziet dat er dan nog zo uit:
vb schouw

Maar na een laag of drie heb je dit effect:
Dan nog eens schilderen en het kan er weer tien jaar tegen.

P1010851

Ook het behang papiertje achter de tv mag er wat mij betreft best zijn. De laatste rollen uit de solden, ik heb meer betaald voor de lijm dan voor het papier zelf.
Als ik het beu ben, gaat het eraf.

De computer staat nu voorlopig nog op zolder. Veel licht en een machtig uitzicht, daar niet van, maar het minste wat je kunt zeggen is dat er aan de ruimte zelf ook ooit nog wat werk is.
P1011148

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op verf en plaaster

  1. onderdeappelboom zegt:

    Ge zijt bij deze gered van excommunicatie! 🙂

  2. Eef zegt:

    Waw, dat is heel mooi geworden.

Geef een reactie

