tuin ruimen en groenontploffing

Het ene moment weet ik op kantoor niet waar gekropen van het werk en even later zit ik me te vervelen en overloop ik al mn dossiers op zoek naar losse eindjes waar ik nog iets mee kan doen. Vervelend, vooral omdat ik weet dat er straks zeker weer een storm werk kan komen binnen dreunen.

Ik kan meestal nog net een streepje daglicht zien en merken dat er een prachtig najaarszonnetje schijnt.
Bij het minste streepje zonachtig schijnsel moet hier alles dicht, zonwering, gordijnen,.. potdicht allemaal.

En ik kan daar zo goed niet tegen, ik ben een buitenmens, ik moet buiten zijn of toch tenminste buiten kunnen voelen.
En van dat najaarszonnetje wil ik toch wel volop kunnen profiteren. Ik wil de tuin nog een keer goed opgekuist zien voor de winter, grasboordjes verzorgen, onkruid weghalen, struiken snoeien, dat soort dingen. Een paar hoeken nam ik al grondig onderhanden.
Natuurlijk ook weer niet aan gedacht om een before-foto te nemen.

Ik kom ‘ s avonds thuis rond een uur of zes, doe de voordeur open, smijt mijn gerief ergens in een hoek en storm naar de badkamer om een vuile broek om zo vlug mogelijk weer buiten te zijn.
Niets zaliger dan nog een uurtje buiten wroeten na een dagje zonwerings-kantoor.
Het doet visueel wel deugd dat tuin ruimen, ik laat nogal veel zn gang gaan maar het leek momenteel iets te veel op een groenontploffing. ^^

P1011414
Hier de “after” foto. De tuin ligt er ondertussen naar mijn doen vrij properkes bij.
In het echt is er heel wat meer kleur te zien, maar op foto wil dat precies nooit pakken.

Rechts vanachter nog altijd een vrij kale plek waar ooit een reuzespar stond.
Daar zou ik een paar vlinderstruiken willen planten, maar het is nog even zoeken naar de roze of rode variant. (royal red)
Blauw past niet in de voortuin, weet je nog?
Het bestaat, maar ik vindt het voorlopig aleen terug in een onlineshop.

Maar dan moet ik misschien meerdere dingen in een keer kopen
Ik koop liever nu en dan ietske. Zoals tulpenbollen dit weekend.

MAar mannekes ’t is wel de moment om vaste planten te kopen. Hoewel het de beste periode is om te planten zijn er in veel tuincentra koopjes te doen. Alle kleinfruit in de aveve stond zelfs aan halve prijs.
De mensen denken enkel in het voorjaar aan planten denk ik.

O Ja.
Zei ik al dat ik vergeet before foto’s te nemen?
Dit is een after:

P1011257

een stuk haag een kopje kleiner gemaakt. En mischien smijt ik dat laag stuk er wel helemaal uit.
Want buiten die paar struiken grooit er daar niet veel. Zou beter moeten kunnen.
Ik broed nog wat verder over hoe ik die strook aanpak.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op tuin ruimen en groenontploffing

  1. Blauw en rood dat gaat toch kweeniehoegoe samen!!! Go for nen blauw paarse vlinderstruik zou ik zeggen!

  2. bart zegt:

    Inderdaad niks leuker dan ’s avonds nog een uurtje kunnen werken in de tuin. Ge wordt daar helemaal zen van.

  3. Oei, Ik zie dat eigenlijk niet zo graag blauw en rood. Blauw/paars en oranje dan weer wel.
    Smaken eh. Ik hou het toch bij wit-roze-rood voor de voortuin.

  4. Vooraf foto’s zijn idd leuk, maar geeft niks, ik vergeet dat ook!

Geef een reactie

