pepergeluk en tomatenstoef

Ik ga hier niet veel woorden aan vuil maken,
gewoon een beetje stoefen met beelden.

Over wat mislukt is spreken we verder niet ^^

De vier aardappelplanten:
P1010989

P1011159

P1011160

Eigenlijk niet te geloven wat je toch uit zo’n kleine oppervlakte kunt halen.
P1011204

P1011158

Ondertussen nog heel wat blaren gesnoeid in de serre, er hangen nog zo veel tomaten aan en ik hoop gewoon heel hard dat ze nog afrijpen.

P1011386

Binnen rijpen ze ook niet bepaald vlugger dan buiten

P1011412

smakelijk!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op pepergeluk en tomatenstoef

  1. buikberg zegt:

    Eerlijk: die meloen heb je toch in de winkel gekocht he ?

  2. Die schup is precies toch nog niet heel veel gebruikt 😉 Leuke oogst!

  3. @buikberg: Echt waar! die meloentjes komen uit de serre. ze waren niet groot en niet me echt veel. Maar lekker dat ze zijn!!!
    Op de tweede tomaten-in-serre-foto zie je helemaal links meloenen hangen.
    @natuurlijk-rijk: nee, die spade kocht ik een paar jaar terug nieuw aan, Maar ik slaagde er wel al in om de steel te breken. De steel is dus zowaar nog nieuwer dan de spade zelf.
    Maar ik probeer mn gerief een beetje te onderhouden zodat het er goed blijft uitzien, altijd aarde afkuisen voor het wegbergen en nu en dan ns overgaan met een vodje met slaolie.

    We zijn nu al een week verder dan die laatste foto en die tomaatjes blijven er maar roze-groen onsmakelijk uitzien, ook in de serre rijpen ze niet. Hmmm.
    Die soort was gekweekt uit zaadjes van een gekocht tomaat exemplaar. Zou het daar aan liggen?

  4. annetanne zegt:

    Ik ben jaloers op je oogst… hier was het dit jaar zeker wat courgetten en pompoenen betreft huilen met de pet op!
    Wat die laatste tomaatjes betreft: gekochte ‘eettomaten’ zijn hoogstwaarschijnlijk ‘F1-hybriden’, en daarvan zal de volgende generatie er gewoonlijk onvoorspelbaar uitzien en smaken…
    (Toch durf ik van heel lekker F1-tjes wel eens zaden bewaren, en kijken wat er van de volgende generaties wordt. Mijn sungold-nazaten zijn na twee generaties nog steeds lekkere, vrij kleine, zoete oranje tomaatjes.)

Geef een reactie

