herfstbloesems en lenteverschijnselen

Zou het echt door de klimaatwijzigingen zijn dat we steeds meer extreme dingen zien?
het warme droge voorjaar, het uitzonderlijk hete najaar. De zomer zelf was dan wel zoals ik me de zomers herinner uit mijn kindertijd: wisselvallig en met de nodige regenbuien.

Maar blijkbaar weet de natuur zelf ook niet altijd meer waar ze het heeft.
Ik keek alvast raar op bij dit zicht: een van mijn jonge appelboompjes staat in bloei!!
Nu! in BLOEI! Nu, einde september.

P1011453

Of is dit helemaal niet zo uitzonderlijk bij een mooi najaar en moet ik mij niet echt zorgen maken?
Kom fruitboomkenners, stel mij gerust.
Het is in ieder geval een vreemd zicht.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op herfstbloesems en lenteverschijnselen

  1. AnneTanne zegt:

    Ik kan je geruststellen hoor…
    Er is nog geen herfst voorbijgegaan dat er hier geen bloesem in de appelbomen stond.
    Maar er zijn heel zeker meer bloemen die opnieuw zijn gaan bloeien dan andere jaren.

  2. Saskaya zegt:

    Ik heb hier in de tuin ook al veel bloeiers allerhande opgemerkt. Benieuwd wat dat volgende lente gaat geven…

Geef een reactie

