het raadsel en de oplossing

Hier gaan we mannekes!

Het begon vrij gemakkelijk vond ik zelf
P1011521
1. De korenbloem

P1011522
2. De papaver

P1011525
3. De reukerwt

P1011526
4. De stinkertjes, tagetten, paonnen broekjes of hoe je ze ook wilt noemen.

P1011528
5. De “poaters capucine”  ook wel gekend als Oost-Indische kers

P1011532
6.  Nu begon het toch al wat moeilijk te worden.
Dit is dille, of zo staat het toch op het bloemenmengsel zakje.

P1011533
7. schoon, maar aartsmoeilijk.  Daarom was er ook een tip gegeven.
Hoger in het bericht stond een foto van de scabiosa, beemdkroon op zn Vlaams.

P1011536
8. Was een insteker, gewoon nog eens papaver, een andere soort weliswaar en ontdaan van hun omhulsel.

P1011538
9. Dit was zowat niet te raden, is van het heel dankbare plantje: goldcosmos Vooral nachtvlinders lijken ze te vinden, leuk in bloembakken voor het raam.

P1011540
10. weer iets makkelijker om de moed niet te verliezen, dit is de goudsbloem

P1011541
11. Nigella oftewel juffertje int groen.

P1011542
12. De prachtige cosmea’s

P1011547
13. Deze zijn gewoon aartsmoeilijk.  Dit is de ossetong  een leuk plantje dat ik al eens opkweekte uit zaadjes en met wat moeite uiteindelijk toch vertrokken is

P1011548
14. Deze leuke pluisjes kwamen aan de lampenpoetsers.
Bollen die ik meekreeg in een “dunaldi” pakket, ik twee potten mee vulde en die DE absolute topper was qua bijenplant.
Alleen geen idee of je het ook werkelijk kunt opkweken uit zaadjes

P1011550
15.  En de laatste twee waren gewoon buiten categorie.
Tja, dit heb ik dus gekregen.  ’t Zouden mooie bloemen moeten worden.
Ik wou het gewoon even tonen.

P1011552
17. En ook deze heb ik afgeschooid van Vonne en Michel, iets verder in de straat.
En dit zijn zeker heel mooie bloemen, want bij hen bloeien ze nu nog.  Meer kan ik er ook niet over zeggen.

“De winnaars waren de deelnemers” of zoiets wat er op lijkt.

En mannekes mijne computer staat nog steeds op zolder, het is hier beestig koud .
Na wat administratie en dit blogje vinden mn vingers de toetsen bijna niet meer, gevoelloos.
Het uitwisselingsprogramma en het verslag van al het moois dat ik de laatste tijd zag zag voor een volgende keer zijn.
Dringend opwarmen.
En misschien toch heel die computer bak met al zn kabels en toebehoren maar weer in de living zetten.
Brrrrrrrrr.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op het raadsel en de oplossing

  1. bart zegt:

    alléhow, zo koud is ’t toch ook weer niet? ’t vriest zelfs nog niet! 3 graden nog! (zei hij, met z’n portable op schoot op drie meter van de brandende houtstoof 🙂 )

  2. Eef zegt:

    Hoezo het vriest nog niet?!? Het was hier in de zuiderkempen om 9 uur verdorie 0 graden!
    Veel succes op je zolder, de volgende keer een fleece-deken, kersenpitkussen en warme drank mee naar boven. 😉

  3. yep, deze morgen in het hageland ook al -1. Op onze niet geïsoleerde zolder was het ook pokkekoud (ik kwam er ironisch genoeg enkel op om onze isolatie-overschot af te zetten) dus ik zou zeggen: de PC naar de living verhuizen!!

  4. onderdeappelboom zegt:

    Brrr, zonder kachel of centrale verwarming zou ik nu ook niets meer kunnen typen. En laat vooral weten hoe dat zaad zal verdeeld worden, want ik durf niets uitzaaien uit angst dat ik het naar iemand zal moeten opsturen 🙂

Geef een reactie

