afdrukken en kiekjes

De obligate sneeuwbeeldjes zoals een eigenwijze tuinier ze pleegt te noemen.
En ja, ’t was schoon. Een buiten-liefhebbber MOET dan de wandelschoenen aantrekken en naar buiten, een blogger kan niet anders dan het fototoestel mee nemen.

Ze zijn dan wel al een weekje oud, maar hoe kan ik jullie deze beelden onthouden?

P1010007
Het huis met tuin in een zonnig donslaagje (let op het monstertje onder de haag)

P1010009
Buur boer zn maisstoppelveld en de verreburen met de betoverende witte sprookjesbomen.

P1010062
Prachtige sterren, op het serreglas, die ik maar niet deftig op foto kreeg.
(er staat een volgende vloer-uitbreek-faze op til in de serre, daarover later meer)

Maar tot zover het idyllische deel, nu wat hersenbrekers.

P1010025
Menselijke sporen waren makkelijk (op het fietspad langs de landingsbaan)

P1010015
In de berm langs een straatje. veel activiteit, katten? konijnen? Ik weet het niet zeker.

P1010045
Een of andere gevederde grootvoetige vriend stak hier het pad over.
Een fazant een waterhoentje of een kraai?

P1010047
En dit? Wat kan dit zijn? Een haas met 1 voorpoot? Ik weet het echt niet.

P1010048
En dit vond ik vooral grappig, tussen de konijnen of poezen sporen een inie-minie trippel schattig spoortje.
Een muisje? Wat zal die koude pootjes gehad hebben.

P1010040
Ik zag er verschillende langs een wandelpadje, waar nog geen menselijke voetstappen stonden. Bijna jammer om die maagdelijke sneeuw vol natuursporen te schenden met mijn grote lompe mensenvoeten.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op afdrukken en kiekjes

  1. LJ zegt:

    Leuke foto’s van die sporen in de sneeuw! Zelf ken ik niks van sporen…
    Hoe magisch ziet alles er toch uit onder een laagje van dat witte poeder! Veel beter dan dat zeikweer dat’t nu is he?

  2. Leuk gevonden, eens iets andere sneeuwfoto’s. Maar van sporen ken ik niets.

  3. Hi hi die haas met één voorpoot!

  4. sandje zegt:

    de ongelijke sporen, steeds 4 bijelkaar zijn van hazen. De tweede idd van een waterhoenachtige en die inimini denk ik van een rat, maar die andere weet ik ook niet. Ik dacht eerst een hertachtige iets met hoefjes, maar ik kan uit de foto niet echt opmaken hoe groot het is. De een na onderste zo keurig naast het inimini spoor is duidelijk van een poes, maar die zal hoogtwaarschijnlijk niet op het zelfde tijdstip daar hebben gelopen 😉 Leuk he spoorzoeken, één van de leukste dingen in de sneeuw!

  5. hoow zegt:

    Oh! dank je Sandra. Echt heel verhelderend.
    Die “hoefachtige” waren echt niet groot, zeker niet groter dan de haas of poes sporen.
    Maar nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden, ik ga ze ns posten op http://www.natuur-forum.be.

    En he, wat ben ik blij dat je hier reageert, ik merk nu pas dat mijn rss feet naar de beestenboel niet meer werkte, dat moet al een hele tijd zijn. Maar nu zit je er gelukkig weer bij.

Geef een reactie

