we zijn weer gestart, de natuur en ik.

Even melden.

1. Dat de vissen in de vijver weer wakker zijn, de kleintjes dan, de grote heb ik precies nog niet gezien.

2. Dat ik bezig ben met het linker deel van de serrevloer ook uit te breken. Dat de oppervlakte in de serre dus verdubbeld.
P1010133
(de papa komt dan eens langs met de powertools, het- zandbad-voor-gevorderden-handwerk is voor mij) en ja de koer is een klein beetje groen, dat gaat wel weer weg.

P1010142

3. Dat ook deze jongen (kleine watersalamander) wakker is en een kijkje kwam nemen op de koer.P1010163

4. Dat je op het containerpark moet zijn voor mooie bloempotten, twee weken op rij bloempotten en onderschoteltjes uit de containers gered. Grote aardenpotten uit de container bouwafval, en sierpotten uit de container onbrandbaar.

5. Dat de paprika’s en meloenen gezaaid zijn en in hun mini- serreke op de vensterbank staan.

6. Dat ik begonnen ben met de lompe zware dallen die een pad vormden in mn gras, te verleggen naar een betere plaats. Zwaar werk begot. Al 5 gedaan.

7. Dat het weer warm genoeg is om het rolluik in de slaapkamer niet dicht te doen en dus ’s morgens weer wakker wordt in een lichte schemering ipv in het pikkedonker.

8. Dat ik van in mn tuin rond te hangen en wat te rommelen intens gelukkig wordt.

9. Dat goeie steunzolen belangrijk zijn als je zo’n slechte voeten hebt als ik (Ja der zijn wat kosten aan) en dat er niet veel zijn die goeie zolen maken. ik loop op wolkjes en lijk weer alles aan te kunnen.

10. Dat ik grootse tuinplannen heb en hoop dat er ook iets van in huis kom.

11. Dat ik zowaar al goesting kreeg om het gras af te rijden…

12. Maar daar zo lang mogelijk mee ga wachten.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op we zijn weer gestart, de natuur en ik.

  1. Daphne zegt:

    Mag jij spullen meenemen op het containerpark?? Hier mag dat niet grrrr!
    ( en zelfs in het geniep lukt dat niet)
    De lente komt eraan… je kan het al bijna ruiken, veel tuinplezier!

  2. hilda zegt:

    aah, ik heb hier ook zo’n van het containerpark geratte bloempot staan, dat mag niet, maar als niemand kijkt, lukt het wel πŸ™‚

  3. Affodil zegt:

    Mijn handen beginnen ook te jeuken. Ik ga zaterdag 2 miniserrekes kopen, want voor een grote moeten we nog wachten tot het stuk grond naast het onze geannexeerd wordt. En potgrond voor mijn bloembakken voor op de vensterbanken. Maar dan kan ik toch al beginnen spelen met potjes en zaadjes. Voel me gelijk een kleuter in een schoolprojectje. Ik ga toch ook eens proberen of ik een paar potten kan meejatten -excuseer: recycleren-, al is die kans klein want bij ons wordt dat van een hoogte in een container gegooid. Dan moet je al chance hebben dat er juist een mooie bovenop een volle bak ligt.

    Die rolluiken zou ik ook graag open laten, maar nu we terug beneden slapen kan dat niet meer. De slaapkamer is aan de voorkant en daar hebben we teveel last van de E17. Vorig jaar met die renovaties sliepen we boven op de achterkamer en dan konden we vanuit bed de zon zien opkomen boven het veld. Even overwogen om daar definitief onze slaapkamer te maken, maar dat ging toch teveel kosten voor de herinrichting. Zal dan wel op tijd opstaan en boven door de venster gaan kijken. πŸ˜‰

  4. LJ zegt:

    Ja de lente hangt in de lucht! Ik heb al een heleboel zaadjes en bloembollen die liggn te wachten om geplant te worden op mijn balkonnetje πŸ™‚

  5. onderdeappelboom zegt:

    Ik kijk met spanning uit naar dat nieuwe paadje in dallen! En ja, een mens wordt daar gelukkig van, van lente in de lucht!

  6. Ja op ons containerpark wordt dat wat oogluikend toegestaan dat je iets meeneemt, zolang je niet overdrijft. Als er maar het kleinste vermoeden is dat je iets meeneemt om er geld uit te slaan wordt je buitengezet.
    Ik kan me daar wel blauw, groen en bruin aan ergeren aan wat mensen allemaal wegsmijten.
    Laats lag er in de container onbrandbaar een volledige huisraad: bloempotten, borden, kopjes, bekers, vazen, noem maar op.
    Was wel grappig toen we al met een vijf tal vrouwen stonden te graaien tussen die zaken en van “O moet zien, wat eens schoon borden” “O wacht hier zie heb je er nog zo een” “zocht jij geen bekers? hier liggen er” …
    Natuurlijk al heel veel gebroken en de algemene klacht: “hoe is dat nu mogelijk, waarom doen mensen dit niet naar het kringloop? of zet het gratis af te halen op het internet”
    En de container onbrandbaar is dan nog een hele dure om af te voeren, nu betalen we allemaal mee belastingen om dingen te vernietigen die perfect herbruikbaar zijn.
    Containerpark is voorlopig nog gratis, maar dat betalend maken zal zo’n zaken misschien kunnen vermijden.

    • Affodil zegt:

      Weet ge waar ge dan het serviesgoed moet gaan zoeken? In de grachten een paar straten verderop! Wij breken soms onze benen bijna over alles wat er te duur, te groot, te veel, te laat was voor het containerpark in onze buurt. Dus: efkes uit het zicht rijden en ‘kap af!’ Een ander zal er zich wel aan ergeren! In het begin belde ik dan naar de politie (zo had onze “lieve” burgervader dat gevraagd in zijn wekelijkse liefdesbrief aan zijn niet-kiezers, want hij wilde aan het hoofd van de properste gemeente van Vlaanderen en omstreken komen). Bovendien werd er op de duur bijna dwars over de (onverlichte!) straat gesluikstort (sluik gestort?) zodat zware malheuren niet konden uitblijven. Ik ben daarmee gestopt, want op de duur kreeg ik “de garde” aan de deur. “Of ik niet beters te doen had dan het uit te hangen?” Ne lieve mens, onze garde!

  7. Een lijstje waar ik me helemaal in kan vinden!

  8. Die watersalamander is super. Je bent in elk geval goed gestart!

  9. Ik word daar ook zo gelukkig en vrolijk van om in de tuin rond te hangen en te rommelen πŸ™‚

  10. bart zegt:

    ik grabbel altijd kleine plastieken potjes mee uit het containerpark (worden hier apart ingezameld in een containerke): ideaal om paprika’s, pompoenen, tomaten,… voor te zaaien. Voor de rest ben ik enorm jaloers op je grote serre. πŸ™‚

  11. zapnimf zegt:

    Jullie hebben toch een gen dat ik mis hoor.
    Ik wil alleen maar zitten in mijn hof en zo weinig mogelijk doen. Kom daarom voor al je kriebels gerust naar hier.

    • Ik heb dat binnenhuis dat ik er enkel wil leven en niet al teveel onderhoud doen.
      Weet je wat, ik kom uw gras afrijden, kom jij dan mijn living dweilen.

  12. chelone zegt:

    Die serre zeg, zo groot! En zo practisch, dat waterreservoir dat er vlakbij staat.
    Ik snuister ook graag in het containerpark alhoewel het verboden is. Laatst vond ik bij het oud ijzer 5 grote intacte brood- en vleesmessen. Er lagen er nog veel meer maar om die te kunnen pakken had ik in die container moeten kruipen.

Geef een reactie

