ahja wat kan ik zeggen

’t was een beetje van radiostilte hier.
Opeens moeten naar ander werk op zoek gaan, een beslissing die ik misschien zelf nietging genomen hebben, maar soms heeft een mens een serieuze schop onder zn kont nodig.
Sinds april al. Ik werk lange dagen en het zijn intensieve dagen.

Je kunt dat niet geloven wat een beetje appreciatie en een goeie sfeer kunnen doen voor een mens, zijn zelfvertrouwen en de motivatie.
We gaan maar niet uitweiden over hoe mottig het voordien eigenlijk wel was, ik heb het toen ook nooit willen weten. Ma soit.

Er zijn ook niet meer zoveel foto’s getrokken in de tuin. Soms is het wat veel, op mn eentje het huis, de tuin en de moestuin onderhouden, wat doe-het-zelven en dan ook nog eens vlotjes 40 a 50 u per week werken.
Maar ik ben wel gelukkig. ’t is dat wat telt.

En ik ga hier verder gewoon nog eens wat fot’s droppen. gewoon omdat ik eens zin heb om iets zomers op te zetten.

p3300001
Een beetje doe het zelven met de hoop bakstenen die uit de grond kwam vanonder de tegels.

P4050050

Nog een beetje tegels laten uitschijven (iemand die nog wat recup dallen van doen heeft?)

P4050048

Baby konijntjes in de tuin. Ohhhh

P4120058

Buurman-garagist zn allerlaatste wekelijks “zet de buren in een stinkende plastiek en rubber rook” sessie gedocumenteerd.

P4280078

een jaren 70 planchet plafondje terug naar de 21ste eeuw geschopt.

P5050081

Een op het eerst zicht foto genomen van de tulpen en nooit gepubliceerd.

P5050121

framboosjes en braampjes geplant op een anders verloren plaatsje en waar ze niet meer kunnen woekeren.
plannen gesmeed met de stapel recup bakstenen die nog ligt te wachten op een bestemming -yup ook allemaal uit de grond gehaald.

P1010246

Wie heeft nu zo’n schoon uitzicht uit zn achterdeur?

P1010249

Bloemetjes gezaaid in het omrand plantvak – en ’t was warm want ik had blijkbaar een slonzig kort broekje aan.

P1010250

P1010255

De moestuin volledig laten overwoekeren. Volgend jaar gaan we voor bieslook, aardperen, pompoenen en wat verwilderde dingen. Dat kan ik nog net aan.

P1010276

Een verstekeling ontdekt in de voegen van de garage.

P6040151

mijn mening bijgesteld over: “je kunt nooit genoeg vingerhoedskruid hebben”

P6040155

P6040158

Tomatjes geplant. Een hoop werk om te onderhouden, maar das t wel dubbel en dik waard.

P6040228

En zucht, jaaa als dat dan echt moet wil ik wel ns even poseren.

P6100237

Maar niet te lang eh, der moet ook nog int lang gras gerold worden.

En toen heb ik me in de tuin gezet, geen foto’s meer genomen. Ook niet toen de avonden wat korter werden, de bloemen nog meer gingen bloeien of toen het opeens wat kouder werd en de blaadjes gingen vallen. Of toen de laatste tomaat in de de saus ging. En ook nu niet meer, nu de tuinstoelen binnen staan en er vetbolletjes moeten gehangen worden en gekeken worden hoe de vinken en mezen pitjes komen pikken.
Of straks misschien als het int kerstverlof opeens allemaal onder een dikke laag wit spul ligt.

Beetje jammer want ik geniet er nu dubbeldik van om in de foto’s te neuzen over er allemaal gebeurd is in huis en tuin.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op ahja wat kan ik zeggen

  1. Man wat een seizoens-shock is dat hier. Dat kort broekske is wel grappig!

  2. bart zegt:

    jeuj! ze leeft nog!

  3. Affodil zegt:

    Misschien toch dat fototoestel terug uit de mottebollen halen. Wie weet krijgen we volgende zomer een hittegolf en dan hebt ge plezier en koelte van de winterfoto’s…
    O, enne… ik zou ook mijn jaren 70-plafond in de slaapkamer willen tijdscapsuleren. Maar er is hier iemand die dat niet ziet zitten. Scotty is het beamen moe, geloof ik… 😦

  4. willem zegt:

    Heee – je leeft nog !
    Dat je nog fysiek in leven was had ik via andere kanalen gemerkt, maar ik dacht de huis-met-tuin-blog gesneuveld was.

    “Allerlaatste plastiekverbranding” ;o))

  5. Ik weet zelf ook nog niet of het een stuiptrek of een wederopstanding wordt. Maar dat zien we dan wel weer πŸ˜€

  6. Tof dat je terug zijt! Al die fleurige bloemen zien geeft een instant energieboost πŸ™‚ en dat kort broekske deed een glimlach op mijn gezicht toveren.

  7. Amaai! met al die bloemen zal dat bij jou wel gegonsd hebben van de bijtjes!
    En die muur van Vingerhoedskruid – prachtig!

  8. onderdeappelboom zegt:

    Zelfs na zoveel maanden blijft dat hier een gigantisch leuk blogske. Vooral dan van dat slonzig broekske πŸ™‚ En dat vingerhoedskruid πŸ™‚

  9. Laura C. zegt:

    Je zit in mijn favorieten-map met wekelijks-te-bezoeken-tuinblogs, na al die weken zonder nieuwe post is het bijna alsof de Sint (of pardon, ’t is de Kerstman zijn periode) is langs geweest, zo leuk om nog eens een update te krijgen! πŸ˜€ Ik wil binnen een jaar of twee mijn eigen huis hebben (jawel, ik wil als jonge twintiger in mijn eentje een “huis met tuin” gaan runnen en ze verklaren mij nu al gek – ik voorspel in de eerste jaren veel bokes met Aldi-choco), en als ik zie hoe goed jij dat doet op je “uppie” dan is dat voor mij heel hoopgevend en motiverend! Ik kijk al uit naar je volgende blogbericht!

Geef een reactie

