zielige duif

Er zit een zielige duif op de oprit.

Ze ziet er verfromfraaid en ziek uit.
Ze eet, ze drinkt en tussenin zit ze daar gewoon een beetje zielig te zijn.
Als ik naar buiten ga blijft ze zitten, zo lang ik niet al te dicht kom, dus vangen ga ik zelfs niet proberen.
Vanmorgen vroeg werd ze nog vrij hardhandig weggejaagd door een soortgenoot. Arm beest.

Meer kan ik niet doen dan te zorgen voor strooivoer en water, de kat binnen te houden en nu en dan bezorgd door het raam te kijken.

P1010324

En nog een foto’tje van de eerste sneeuwvlokken. Niet dat dat goed pakt op foto. Je moest erbij geweest zijn.

SDC12778

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op zielige duif

  1. onderdeappelboom zegt:

    Wat een triestig duifje, ze ziet er zowaar nat en koud uit. Maar nu bedenk ik me dat onze eenden dat ook af en toe hebben. En enkele dagen later zien ze er weer glad en waterbestendig uit. Geen idee hoe dat komt. Is ze weggevlogen ondertussen?

  2. Ze heeft dan nog een tijdje in de boom gezeten, maar na het vallen van de duister niet meer terug gezien. Ze leek ook wel wat gekwetst aan haar hals.

    Vanmiddag een houtsnip hier op het werk keihard tegen het raam :s

  3. Menck zegt:

    Geen twijfel mogelijk: dit is een zieke duif. Bij duiven is het namelijk zo dat als ze er ziek uitzien, ze het ook effectief zijn. Zonder menselijk ingrijpen vrees ik dat dit een vogel voor de kat is.
    Het meesje op de foto lijkt de duif wel te troosten. Lieflijk detail. Maar ‘k ben nogal in een emotionele mood vandaag. ๐Ÿ˜‰

  4. Affodil zegt:

    Een goede raad: pak de schaal op de foto even goed onderhanden met zeep en veel water. Als de duif een infectie had, kan die op die manier veel vogels besmetten; en gebruik zelf wel wegwerphandschoenen of ontsmet de handen na dat werkje.

  5. Ah, das wel nog een goed idee. Hoewel de schaal nu onder een hoopje sneeuw ligt en mss wel ontsmet is door de koude. Maar ik ruil ze straks toch in voor een proper exemplaar. De oude dan eerst laten ontdooien ๐Ÿ˜€

  6. muggenbeet zegt:

    dag Hoow, blijkbaar heb je de smaak om te bloggen terug te pakken. Goed zo ๐Ÿ™‚
    Ik heb je dan ook terug in mijn linklijst gezet. Nog veel blogplezier.

  7. zapnimf zegt:

    Ik vond je zomerfoto’s van eerder tof.

Geef een reactie

