gezelschap

Ik heb een nieuwe soort in mijn tuin.

Verleden week heb ik de oprit gekuist alle restjes die de vogels niet lusten veegde ik op en smeet alles vanachter in den hof onder een boom.
Als ze honger hebben kunnen ze daar nog wat in wroeten.

Maar gisteren morgen zaten er daar toch wel twee heel vreemde vogels te eten.
Ze zaten met de rug naar mij toe en ik kon ze eerst niet goed thuis wijzen.
een egeltje zo overdag? En eekhoorns zitten hier helemaal niet.

Het zijn twee bruine ratjes!

Ik moet nu echt wel serieus ergens een vijs los hebben want ik ben daar niet bang van.
En ik vindt ze ook helemaal niet vies.
Er is geen enkele verdelg en dood reactie te bespeuren bij mij.
Integendeel ik zit ze door de verrekijker ademloos gade te slaan.
Waarom vinden wij witte muisjes, cavia’s en hamsters wel schattig?

Ik vindt deze twee ratjes ook best wel schattig.
En ze zijn niet schuw ik kan er best vrij dicht bij komen voor ze weglopen,
moest het niet regenen/sneeuwen ik zou misschien wel iets betere foto’s kunnen nemen.

De maiskolf die ik in het najaar van de straat raapte en die de vogels in de winter niet wilden opeten hebben de ratjes naar hun nest gesleept, voila dat is dan opgeruimd dacht ik, is er tenminste iemand blij mee.

P1010589knip

Maar ik heb de kat toch maar niet ontmoedigd toen hij een een uitval deed.
Blijven proberen poesemonster.

En straks is het afval van het vogelvoer op en dan vinden die ratjes toch geen eten meer?
En die gaan toch niet kweken eh? ze zijn zo leuk zo met twee.
en schade gaat dat toch ook niet doen? die eten toch geen bloemen eh?
En de vogeltjes die straks broeden gaan daar toch ook geen last van hebben eh?
En de vissen? Ik lees in mijn boek dat bruine ratten graag zwemmen, gaan die straks een duik nemen in de vijver?
En die hoop aarde achter de takenhoop? meer dan dat gaan die toch niet verbouwen?
En buur garagist, die gaat dat toch ook niet merken zeker?

Maandag wel even op het werk aan de secretaresse vertellen. Die gaat bij het verhaal alleen, onder haar bureau kruipen van schrik. hihi.
P1010608knip

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op gezelschap

  1. bart zegt:

    > En straks is het afval van het vogelvoer op en dan vinden die ratjes toch geen eten meer?
    o jawel hoor, ze vinden wel iets (vooral dingen waarvan je liever niet had dat ze ze opeten)
    > En die gaan toch niet kweken eh? ze zijn zo leuk zo met twee.
    als je er nu twee ziet zitten er gegarandeerd al zes of meer
    >en schade gaat dat toch ook niet doen? die eten toch geen bloemen eh?
    die graven gewoon overal en ondermijnen een en ander, en keutelen overal rond
    >En de vogeltjes die straks broeden gaan daar toch ook geen last van hebben eh?
    nee hoor, die vinden dat niet erg als hun jongen opgegeten worden
    >En de vissen? Ik lees in mijn boek dat bruine ratten graag zwemmen, gaan die straks een duik nemen in de vijver?
    vissen eten ze niet voor zover ik weet, dus hier heb je geluk 🙂
    >En die hoop aarde achter de takenhoop? meer dan dat gaan die toch niet verbouwen?
    Zijzelf niet, hun talrijk nageslacht daarentegen zal overal gaan graven.
    >En buur garagist, die gaat dat toch ook niet merken zeker?
    die is nu al naar de winkel om rattenvallen, als hij dit leest 🙂

  2. LJ zegt:

    Mmm nee met ratten in mijn tuin zou ik niet blij zijn… maar gillend weglopen nee zo’n vrouw ben ik niet 😉

  3. Mja, nu hoop ik natuurlijk wel te horen van al die experten, hoe ik die beestjes op een diervriendelijke manier wijs maak dat ze eigenlijk niet zo heel erg hartelijk welkom zijn.

  4. AnneTanne zegt:

    – niet meer strooien voor de vogels
    – kippen niet meer geven dan ze binnen het bestek van één maaltijd opkunnen
    – zeker geen gekookte resten op de composthoop (maar die aan de kippen geven in porties die enz…)

    Ik moet zeggen, ik ben zeker niet bang voor ratten, maar ik zie toch liever een spitsmuisje lopen 😉

    • Mja met het vogels voeren was ik zo goed als gestopt, maar met dit winterweer toch weer begonnen. Ik let er nu wel op om minder op de grond te gooien.
      Kippen heb ik niet, compost gaat in een vat en daar zitten geen gekookte resten bij.
      Ze leven dus puur op vogelzaad. hmmmm.

  5. Oppassen, als ze het naar hun zin hebben gaan ze blijven. Ik vrees dat er weinig diervriendelijke methodes zijn om ze weg te krijgen.

  6. Pingback: Rosse Woelmuis - Lastpak met een hoge aaibaarheidsfactor - AnneTannes Tuin

Geef een reactie

