en toen was ik al die plastiek rommel beu

Ik wou het even gezegd hebben en vulde dan maar een contactformulier op de website in.
Eigenlijk zouden we dat allemaal meer moeten doen.
Niet omdat ik er van uitga dat het iets zou uitmaken, maar gewoon omdat ik het even wou gezegd hebben.

Beste,

Ik hou niet zo van verpakkingen en probeer deze ook te mijden. Maar soms kan het niet anders als je een vlug en handig tussendoortje wilt meenemen.
De plastiek folie hou ik dan ook apart om gescheiden af te voeren naar het containerpark.

Maar nu loopt het toch de spuigaten uit. Als ik aan mijn tien-uurtje wou raken, moest ik echt waar VIER plastiek verpakkingen open scheuren.
En dit alles door de 5+1 promotie.
Als ik kon, koos ik voor een verpakking zonder dit gratis koekje maar dat was er niet.
De koekjes zijn al verpakt en daar zit een verpakking rond om ze samen te houden. Zover kan ik volgen.
Dan nog een verpakking om dat gratis koekje er bij te houden, tja, okeee…
Maar dan NOG een verpakking !! enkel om een kortingsbon toe te voegen??
Ik heb meer verpakking dan eten.
Tot deze promotie achter de rug is kijk ik uit naar een alternatief, zoveel verpakking kan een bewuste consument anno 2013 toch niet willen in huis halen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op en toen was ik al die plastiek rommel beu

  1. Elisa zegt:

    Je hebt helemaal gelijk. Bij mij op het werk proberen we juist niet zo veel extra te verpakken. Dat lukt aardig (werk in de kaas)

  2. De Fruitberg zegt:

    Ik kan mij daar ook vreselijk in ergeren

  3. Heidi zegt:

    Ik probeer er toch ook op te letten. En blijkbaar zijn er nog : http://zeroplasticweek.org/

  4. LJ zegt:

    Groot gelijk! Het is belachelijk hoeveel verpakkingen er worden gebruikt, die meteen in de vuilbak verdwijnen…

  5. Groentje zegt:

    Goed idee om dit bij het bedrijf zelf aan te kaarten!

  6. Thomas zegt:

    Ik hou alle plastic folie ook apart voor het containerpark, op een maand tijd is dat toch een aardige hoeveelheid.

Geef een reactie

