Beste lijster,

P1000354

Ik begrijp dat het kroost eten moet hebben, veel eten.
Ik ben zelfs heel blij dat je een gezonde portie slakken hier bij mij uit de tuin komt weghalen.

P1000263

Ik vind het ook best wel een eer dat de grote stapsteen aan de vijver voldoet als “lijstersmidse”

Maar is het echt nodig om er op het terras aan de voordeur, onder de stoel waar ik graag mijn thee drink, er zo’n onsmakelijk rommeltje van te maken?

P1000260

Het zou al leuk zijn als je alle stukjes slak zou meenemen. Ik ben zeker dat de lijsterkinderen ook slakkekruimels eten.

Dank je wel

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Beste lijster,

  1. De Fruitberg zegt:

    Beste Lijster,

    je bent ook van harte welkom in de fruitberg (zolang je niet al mijn kleinfruit opeet).

    :-);-).

  2. muggenbeet zegt:

    dat beetje viezigheid zou ik er graag bijnemen voor zo’n lijster. Jij ook wel denk ik. Proper dat is iets voor gebrainwashte mensen. Vies is lekker. ๐Ÿ™‚

  3. Net gezien dat de koer vanachter ook bezaaid is met slakkenhuisbrokken. ๐Ÿ™‚
    Lijstertje is heel vlijtig maar breekt blijkbaar de slakken waar hij (of zij?) ze vindt.
    Vanmorgen zat hij weer in de boom met een bek vol slakken, benieuwd of ik zal te weten komen waar ze hun nest hebben gemaakt.

  4. Elisa zegt:

    Het is inderdaad geen smakelijk gezicht, maar hij mag zeker hier komen want hier kruipen er zo veel rond.

  5. Affodil zegt:

    Een paar uurtjes luieren in de tuin en intussen goed kijken waar de slakken met de lijster naartoe gaan. Als het een haag is, dan zit het nest meestal zo’n 2m naar links of rechts van de plaats waar ze naar binnen sluipen, liefst 1 ร  1,5m boven de grond. Geleidelijk (en dan bedoel ik gespreid over een aantal dagen) je stoel wat dichter bij die plaats zetten tot je de jongen hoort. Hoewel lijsterjongen meestal redelijk geluidloos reageren op eten (met een snavel vol escargots zou je voor minder). Ga vooral niet vlakbij het nest kijken of haal geen blaadje weg, want bij de buren zit vast een kraai, ekster, kat of rivaal die al je bewegingen volgt en bij de eerste gelegenheid het nest leeg haalt.

  6. PlantenFan zegt:

    Haha! ๐Ÿ˜€ Bij mij zou hij ook heel welkom zijn, maar hij laat zich alleen in de winter zien. En tsja, dan zijn er toch echt geen slakken te vinden… ๐Ÿ˜‰

  7. Ahja, even melden dat de lijsters uitgevlogen zijn, er zitten nu jongen in de bomen vanaf de takken te kijken naar mij. Het slakkenhuiswerpen gaat onvermindert door.

Geef een reactie

