tomatenetende monsterrups??

Het leek er even op dat het geen zo’n goed tomatenjaar zou worden. Maar met de warmte van de afgelopen weken is er heel wat schade in gehaal.
Ik heb het qua smaak meer en meer voor niet de niet klassiek rode tomatensoorten

P1010012

Maar toen ik daarnet even mijn middagkostje bijeen aan het scharrelen was zag ik dit:

P1010006

Een supervette rups die al een halve kerstomaat binnen heeft????
Google weet het ook niet direct.

Iemand die dit monster herkent?

P1010014web

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op tomatenetende monsterrups??

  1. Affodil zegt:

    Ca. 5-6cm lang en ruim 0,5cm dik? Zijn er groene bij ook? En ze zitten soms zo: https://www.youtube.com/watch?v=I0dnGCqGtVg ?

  2. De Fruitberg zegt:

    Geen idee, ik zou zeggen een rups van een pijlstaart

  3. Ik heb er (voorlopig) maar één gevonden.
    Ik heb hem (of haar?) met tomaat en al in een open bokaaltje in de voortuin gezet.
    Kan hij eerst rustig de al aangevreten tomaat afwerken voor hij er aan denkt om ze allemaal aan te vreten.

    Die kromzitter lijkt er wel op, het lijntje op de zijkant klopt. Hij is wel niet groen maar vies beige en ik heb hem nog niet rechtopzien zitten.

    Een rups van de pijlstaart is het zeker niet, de olifantsrups herken ik, die is nog een stuk groter en heeft een soort van ogen.

  4. Ah, weer bijgeleerd
    Hmm Ik zie er niet direct een die het speciefiek op^tomaten gemunt heeft, dan ga ik er maar vanuit gaan dat het toeval was.
    De rups is vanacht ontsnapt uit zn open bokaaltje met halve tomaat.
    Op naar betere oorden zou ik denken.

  5. a.m goole zegt:

    noem het maar een tomaten freak bij ons zitten ze op mijn prachtige japanse kers bloemen,in een nacht op gegeten door deze monsters,dus als slot geen bloemen meer.en dat is ook niet meer leuk.

Geef een reactie

