Beest

Mag ik jullie voorstellen aan het ros poezebeest.

P1060192

Een beetje op de tjool en zo hier aangespoeld.

Beest is zeker mensen gewend want is niet schuw en prefereert vensterbanken boven de chauffage en zachte plaids in de zetel boven de karton doos met doeken in de serre.

Toen het tuinterritorium onverwachts en spijtig genoeg monstervrij kwam, nam dit beest zijn intrek in de serre.
Mager, wormen, vlooien, niesziekte….  er was wat werk aan.
Nu zie je enkel nog aan de afgebroken hoektand en de geraffelde oorranden dat beest al wat afgezien heeft.
Zijn geschiedenis blijft een mysterie.

Nu schooit hij mijn yohurt af komt ’s avonds boven op mij liggen in de zetel.
Hij miauwt zo danig klaaglijk als ik hem ’s nachts wil buitenzetten in de vrieskou dat hij op winternachten toch maar binnen overnacht.

P1070281
Beest vult een klein beetje de leegte op die monster nagelaten heeft.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

9 reacties op Beest

  1. Affodil zegt:

    Beest heeft geluk dat hij onder de pannen is. Veel plezier ermee!

    • Dank je, we moesten echt wel wennen aan elkaar int begin. Ik was niet meteen opgezet met zo’n opdringerige beest maar zonder was het zo vreselijk leeg in huis. We beginnen elkaar al wat te kennen odnertussen.

    • Affodil zegt:

      Ik ken dat lege gevoel ook wel. Het begint nu zo sterk te nijpen, dat we allebei aan een bezoekje aan het hondenasiel toe zijn.

  2. Ik denk dat dat typisch is voor kattenliefhebbers – dat ze nooit lang zonder kat zitten. Als ze zelf niet op zoek gaan naar een nieuw monster, dan komt er wel één vanzelf aanwaaien. 😉

    • tja, ik was niet onmiddelijk zo gelukkig met dat beest. Maja, als zo’n sukkelaar al niezend in de tuin komt wonen, kun je hem toch ook niet zomaar laten voort sukkelen.
      Ik hou ook van honden hoor, maar die komen zo niet aangewaaid.

  3. Menck zegt:

    Altijd fijn, zo’n spinnend poezenbeest in huis. Doch let wel: een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de buik en 25 miljoen op je bankstel. 😉

    • Heel just.
      Daarom dat ik beest probeer wijs te maken dat dat ene fleece dekentje echt voor hem alleen is en de plaid voor mij. T lijkt nog niet helemaal door te dringen.

  4. Bart zegt:

    Ik dacht even dat Garfield op dieet gezet was. Het ga je goed daar, Beest!

  5. zem zegt:

    Dat is dus echt een daad van barmhartigheid: deze poes een goed tehuis verschaffen. En dat was vast ook een een dierenartsbezoek met de niesziekte, de wormen en de vlooien…
    Dit mooie rode poezenbeest zal je dankbaar zijn!

Geef een reactie

