De Zaaduitwisseling en de handleiding.

Hier zijn we terug, met een stralend zonnetje op het enkel glas is het hier prima te doen.

Maar toch hopen dat ik binnen een redelijke tijd het budget bij een gespaard krijg om onderdak te laten plaatsen en de dakkapel volledig te laten vernieuwen.

Pas dan kunnen we beginnen denken aan isolatie en het echt inrichten van de zolder. Het plafond van het gelijkvloers is natuurlijk wel geïsoleerd anders zou dat niet te doen zijn.

Er is ook iets vreemds aan de hand hier op zolder, iedere dag steek ik hier een stuk of 20-30 vliegen buiten.  Echt Jakkes!! Ik begon zelfs al te denken aan van die vergif stickers.
Maar dode vliegen zijn nog veel viezer dan levende.

Dat het hier niet luchtdicht is bewijst niet alleen de tocht aan de benen, het feit dat ik even goed als buiten de kachel van de buren ruik.

Maar ’s zomers is het hier heel gezellig een ik wil hier toch wat tijd doorbrengen want het uizicht is machtig. (Als je niet teveel op buur garagist zn autokerkhof let dat net op deze hoogte net zichtbaar is over de schutting)

Ik voorspel dat de pc binnen een week of 2 weer toch beneden staat.

Maar we zouden nog vergeten waarom we hier zitten.

We gaan zaadjes ruilen!!!

Ik ga een lijstje in totaal willekeurige volgorde opstellen van alle deelnemers en zo bepalen wie aan wie een verrassingspakketje stuurt.

Ja gaat dus van iemand anders iets krijgen dan, dat je zelfs naar opstuurt.

En zo gaan we het doen:

Iedereen die wil meedoen stuurt mij voor 6 november een mailtje op [hoowhoow at gmail punt com]
Je vermeld daarin minstens: -Je naam en/of blognaam en je postadres, en eventueel iets waarvan je denkt dat de verstuurder iets aan heeft om je pakketje samen te stellen. (vb ik heb geen moestuin, ik haat gele bloemen, …)

Ik verzamel die mailtjes en laat iedereen in de loop van de week weten wie hij een verrassingspakketje op moet sturen.

Voor eind november verstuur je dan een pakketje zaadjes naar hun bestemming.

Laat ons verder af spreken dat zo’n pakketje in een vrij gewone enveloppe past, je hoeft dus geen kilopost in te schakelen.

Voor het samen stellen kijk je gewoon wat je hebt en wat je kunt missen. Dat hoeven geen hele grote hoeveelheden te zijn of tien verschillende soorten.

Of het een teleurstelling of een blijde verrassing wordt is dus een beetje een risico en heb ik ook niet echt de hand in, schiet mij dus niet dood als het tegenvalt, maar ik heb er een heel goed hoop in dat dit leuk gaat worden

Iedereen doet gewoon zijn best.

Als je een voorbeeldje wilt: dit is het pakketje dat ik verleden jaar kreeg van Hilda en de inspiratie vormde voor dit idee.

Voila.

Meer ist niet.

De lijnen zijn geopend.  mailen mailen mailen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op De Zaaduitwisseling en de handleiding.

  1. onderdeappelboom zegt:

    Voilà, mailtje gestuurd. Vergeet jezelf ook niet hé.

  2. Pingback: Zaadjes uitwisselen « Onder de appelboom

  3. Leuk idee, ‘k doe mee!

  4. bart zegt:

    ik doe ook mee! Ben al druk zaadjes aan het oogsten van brandnetels en akkerdistels! Wie mijn pakske krijgt ga nogal’keer content zijn peis’k! 🙂

  5. Ah als het zaadjes van brandnetels mogen zijn dan kan ik ook meedoen 🙂
    Maar helaas geen tijd om zaadjes te oogsten, heb zelfs geen tijd om mijn nog 200 bollen die klaar liggen in de grond te krijgen. Volgend jaar zeker!

  6. AnneTanne zegt:

    @Bart: al een geluk dat je in je pakje geen heermoeszaadjes kunt moffelen!

  7. aardezacht zegt:

    ik doe ook mee!
    kzal eens direct een mailtje sturen zie!
    leuk initiatief!
    zet meteen de link op mijn blog!

  8. tina teaspoon zegt:

    schitterend!
    ik ben al benieuwd!

    Groe(n)tjes!

  9. Pingback: Ruilen? | Swapping? | AnneTannes Kruidenklets

  10. Pingback: Asjemenou! « Onder de appelboom

  11. Pingback: De brievenbus | AnneTannes Kruidenklets

Plaats een reactie